CI+slogan_Main-Logotype_w600.png
yomuneco_white.png

Copyright © YOMUNECO, Inc. All Rights Reserved.

【お知らせ】「The Japan Times」に新清士のインタビュー掲載

November 22, 2016

英字新聞「The Japan Times」のVR特集記事に、株式会社よむネコ代表の新清士のインタビューが掲載されました。( An interview with CEO Shin Kiyoshi was posted in the VR feature article of the English newspaper "The Japan Times". )

 

 

以下、新清士の発言を引用します。

 

“The spread of VR will probably depend on how communication functions will be incorporated into the technology,”

 

「VRの拡大は、その技術にコミュニケーション機能がどのように組み込まれるかによるだろう」

 

“Actually, I’m not really worried about it. The virtual and real worlds have already been mixed, to a certain degree,”

 

「実を言えば、私は(VRによる健康被害を)それほど本気で心配しているわけではない。バーチャルとリアルの世界はある程度において、すでに混じり合っているからだ。」

 

“During the 1990s boom, it was still really difficult to make 3-D graphics. That’s why there wasn’t much content,” Shin said.

 

「1990年代の(第一次VR)ブームでは、3Dグラフィックをつくるのがとてもむずかしかった。それが過去にそれほど多くのコンテンツが存在しない理由だ。」

 

But such video game engines as Unity and Unreal, which are development kits that allow engineers to make games for multiple platforms, have lowered the hurdles for creating elaborate games in recent years, and this know-how can be applied to VR games as well, he said.

 

「しかし、ユニティやアンリアルといった、多数のプラットフォームに向けてゲームが開発できるゲームエンジンは、近年になりエンジニアたちが精巧なゲームをつくることのハードルを下げており、こうしたノウハウがVRゲームづくりに応用されている。」

 

記事の中では「Oculus Connect 3」でFacebook CEOのマーク・ザッカーバーグが披露したソーシャルVRの未来の形について触れつつ、東京大学でVRを研究する稲見昌彦教授などの興味深いインタビューが登場します。ご興味のある方はぜひご一読ください。

 

■参照記事

The Japan Times "Believe it or not, virtual reality’s takeover now underway"

http://www.japantimes.co.jp/news/2016/11/20/business/tech/believe-not-virtual-realitys-takeover-now-underway/

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

最新記事

January 4, 2019

Please reload

アーカイブ
Please reload

タグから検索
Please reload